Opp mot Styrigrenda

Han har tenkt seg oppover mot Styrigrenda og tar til høyre her i krysset ved Styri. Veien som går rett fram, er Nesvegen mot Eidsvoll.

Edit

Eldre bilder i kategori: Marka - sommer

Mot Eidsvoll verk

Av Eivind Molde

Sykler man fra Ås skole eller Eidsvoll i retning Eidsvoll verk, er det ikke så mange kilometerne fram til Karlstua. Så er det bare å trille ned denne bakken, og tråkke seg litt opp igjen, så er man framme på Eidsvoll verk.

I Carsten Ankers veg

Av Eivind Molde |

Carsten Ankers veg er den gamle hovedveien gjennom Eidsvoll verk. Her fra sentrum av tettstedet kan man dra på sykkeltur i flere retninger - rett fram mot Ås skole eller Eidsvoll, til venstre mot Hurdal, eller - bak fotografen - mot Råholt. I den retningen ligger også Eidsvollsbygningen - rett over på den andre siden av Andelva.

Eidsvoll verk

Av Eivind Molde

Carsten Ankers veg er ikke hovedvei forbi Eidsvoll verk nå mer. Men veien og den gamle brua over Andelva er fortsatt i bruk. Fram til 1959 var denne brua hovedferdselsåre over Andelva.