Svanfoss sluse

Tar du en avstikker fra fylkesveien ved Fenstad, er det rundt 3 kilometer ned til Vorma. Her kan du raste ved Svanfoss sluse, eller ta en titt på Svanfossen, like ved.

Edit

Eldre bilder i kategori: Marka - sommer

Opp mot Styrigrenda

Av Eivind Molde |

Han har tenkt seg oppover mot Styrigrenda og tar til høyre her i krysset ved Styri. Veien som går rett fram, er Nesvegen mot Eidsvoll.

Mot Eidsvoll verk

Av Eivind Molde

Sykler man fra Ås skole eller Eidsvoll i retning Eidsvoll verk, er det ikke så mange kilometerne fram til Karlstua. Så er det bare å trille ned denne bakken, og tråkke seg litt opp igjen, så er man framme på Eidsvoll verk.

I Carsten Ankers veg

Av Eivind Molde |

Carsten Ankers veg er den gamle hovedveien gjennom Eidsvoll verk. Her fra sentrum av tettstedet kan man dra på sykkeltur i flere retninger - rett fram mot Ås skole eller Eidsvoll, til venstre mot Hurdal, eller - bak fotografen - mot Råholt. I den retningen ligger også Eidsvollsbygningen - rett over på den andre siden av Andelva.