God skilting ved Amundrud

Det er lett å vinne vegen videre fra krysset ved Amundrud. Øståsen Skiløyper har sørget for god skilting her i området.

Hadelandsåsene, 10.08.2015 18:14 - Eivind Molde
    På Lygnasæter

Lygnasæter er et populært sted både for veifarende mellom Hadeland og Toten og for de som vil tilbringe noen dager i høyden her oppe på åsen. Her er det både hotell, kro, kiosk, bensinstasjon og gatekjøkken - og ikke minst et supert turterreng.

Hadelandsåsene, 10.08.2015 17:15 - Eivind Molde
    Tørrskodd på "plankesti" fra Lygna

På vei fra Lygna til Badstuvegen slipper man å sykle i våt løypetrase. Øståsen Skiløyper har bygget ca. 500 meter med "plankesti" i myrene - fordelt på fire strekninger.

Hadelandsåsene, 10.08.2015 16:36 - Eivind Molde
    Autostrada over myrene

Fire strekninger med til sammen ca. 500 meter "plankesti". Det har Øståsen Skiløyper bygget i myrene mellom Lygna og Badstuvegen. Traseen for øvrig er også kraftig oppgradert. Dermed er dette blitt en attraktiv rute for syklister på tur.

Hadelandsåsene, 10.08.2015 16:34 - Eivind Molde
    Fin sykkelveg i Lygnalia

Øståsen Skiløyper har laget ny trasé for skiløype og sykkel på strekningen mellom Lygna og Badstuvegen. Her er det fint å sykle!

Hadelandsåsene, 10.08.2015 16:18 - Eivind Molde
    Knutepunkt ved Badstuvegen

Hadelandsåsene, 10.08.2015 16:01 - Eivind Molde
    Ny start på Badstuvegen

Badstuvegen har fått en litt annerledes start her nord for Ragnhildrud. Rett fram ser vi den nye riksvei 4, som er lagt om her i lia opp mot Lygna. Vi legger også merke til skiltene som viser vei for syklistene. Skiltene er satt opp av Øståsen Skiløyper.

Hadelandsåsene, 10.08.2015 15:56 - Eivind Molde
    Ved Ragnhildrud

Det er langt mellom bilene på gamle riksvei 4 her ved Ragnhildrud. De har fått en ny og bredere trasé. Og bra er det for de myke trafikanter på gamleveien.

Hadelandsåsene, 10.08.2015 15:48 - Eivind Molde
    Fra Sølvsberget til Randsfjorden

Hadelandsåsene, 10.08.2015 15:22 - Eivind Molde
    Oppover Movegen

Motbakken merkes når man sykler opp Movegen fra Jaren. Men det er uten tvil en flott sykkelvei, med liten biltrafikk. På vei oppover er man omgitt av frodig kulturlandskap. Og tar man en pust i bakken, kan man nyte spektakulær utsikt.

Hadelandsåsene, 10.08.2015 15:16 - Eivind Molde
    Nye veier ved Jaren

Arbeidet med ny riksvei 4 ved Jaren fører til at også syklister og gående må finne seg andre veier. Flere krysningsmuligheter er fjernet i forbindelse med utbyggingen, men her ved Jaren er det mulig å krysse gjennom kulverten til høyre i bildet.

Hadelandsåsene, 10.08.2015 14:50 - Eivind Molde

Søk i bildearkivet

Bruk skjemaet under til å søke etter bilder og sortere resultatet. Merk at det er mange kombinasjoner som ikke vil gi resultat. Resultatet vises i bildeslideshowet og i tabell under skjemaet. Slideshowet spiller av seg selv hvis muspekeren holdes utenfor bildet.

Søkeresultater

• 213 treff
6 av 11 treff

#24112: Knutepunkt ved Badstuvegen

Dette er et knutepunkt ved Badstuvegen både sommer og vinter. Veien rett fram går oppover dalen mot Svera og videre innover Øståsen. Bak oss går veien ut på gamle riksvei 4. Til venstre går turvei og skiløypetrasé opp mot Lygna, mens man vinterstid kan ta til høyre i retning Moen skole. Øståsen Skiløyper har satt opp skilt som viser vei både for syklende og skiløpere.

• 10.08.2015 16:01 - av Eivind Molde,

• 170 treff

9 av 11 treff

#24109: Fra Sølvsberget til Randsfjorden

Her oppe fra rundt 400 meters høyde er det strålende utsikt ned mot Viggadalen. I bakgrunnen har vi Sølvsberget (helt til venstre) og Randsfjorden (helt til høyre). Dette er bare noe av "bonusen" etter å tråkket seg oppover Movegen fra Jaren. I tillegg får man god trim, og kan glede seg over å sykle gjennom et frodig kulturlandskap.