Garder - Kløfta

Rutenr:

Nesoddmarka

Krysset ved Garder - mellom fylkesvei 156 og Garderveien - er utgangspunktet for denne sykkelruta. Strekningen du skal sykle veksler mellom å gå gjennom skog og i områder med jordbruk. Det er ingen veldig "lange og skumle" bakker her - det går litt opp og litt ned helt fra start til slutt. "Innkomst" er ca. 10 meter høyere enn start.

Hele ruta går på Garderveien. Underveis passerer du bl.a. Slottet og avkjøringen til NAFs øvingsbane. Ved Kopperud går Linnebråteveien til venstre, ned til Tussekrysset (rute 648), men du holder til høyre her, og er straks framme i krysset ved Kløfta.

Kløfta ligger omtrent midt inne på Nesoddlandet. Herfra kan du fortsette nordover gjennom Midtveien - til Svestad, Granerud og Fjell (rute 645). Velger du den veien, kan du for eksempel sykle ned til Nesodden kirke, og så komme tilbake til utgangspunktet på fylkesveien derfra. Du kan også komme til Nesodden kirke i rute 653 - via Hasle.

Tar du til venstre ved Kløfta, kan du komme ned til Fagerstrand, på vestsiden av Nesodden, i rute 646, eller legge kursen sørover til Havsjødalen (rute 647).
Veidele ved Garder

Foto: Eivind Molde / Skiforeningen, 02.07.2012

Ruter i nærheten

Ruter Lengde Type Område