Løntjernbråten

Telefon:

Servering
Egen hjemmeside
På vei til skikafé på Løntjernbråten

Foto: Christine Meklenborg Nilsen, 10.02.2013

Om Løntjernbråten

Løntjernbråten ligger innerst ved Øvre Holsjøen, ved enden av veien langs østsiden av vannet. Bygningen ble reist under gullrushet her oppe på begynnelsen av 1900-tallet, og en kort periode fungerte bygningen som skole.

I dag er det Eidsvoll almenning som eier den, men den driftes av Eidsvoll Lions Club. Hytta leies ut til lag og foreninger som vil bruke stedet til samlinger og møter.

Eidsvoll Lions Club driver servering her i vinterhalvåret, sjekk åpningstider lenger ned. Det serveres kaffe, solbærtoddy, vafler og pølser.

Henvendelser vedr. utleie: Eidsvoll Lions Club v/Svein Hoelsæter. Telefon: 90742270 E-post: shoelsat@online.no.

Løntjernbråten var innspillingssted for TV 2-serien Farmen 2015, for anledningen under navnet Løntjernbråten gård.