Skistua på Sørli

Skidiskusjon ved Skistua

Foto: Erik Unneberg, 05.01.2011

Om Skistua på Sørli

Nittedal IL - Skigruppa sin klubbhytte ligger ved Sørlitangen på Rotnes i Nittedal. Det er åpen kafé hver søndag fra 12-15 i skisesongen (vanligvis fra januar og ut mars), samt de seks første onsdagene i året  fra 17-19. Kafevirksomheten drives på dugnad av Skigruppas medlemmer.

Skistua ligger ved Sørli skistadion, som har 3,7 km småkupert lysløype og skileikområde. I skileikområdet er det mulighet for snøproduksjon, og en liten rundløype kjøres opp på kunstsnø tidlig i sesongen.

Skistua er et fint utgangspunkt for turer i Marka, med Movatn og Lillomarka mot sør, Ørfiske og Kikut mot vest og Varingskollen og Stryken mot nord. Mulighet for kollektivtransport fra Nittedal stasjon som ligger 1 km gange på vei fra skistua. Det finnes utfartsparkering ved Sørliveien, ca. 300 meter fra skistua. Skistua har lokaler til utleie både til vanlig møtevirksomhet og til festlige arrangementer.

Løyper i nærheten

Løype Lengde Sist preparert Preppetype