Trantjern gård

post@skiforeningen.no

Telefon:

Servering
Videreføring av serveringstradisjonene på Trantjern gård

Foto: Steinar Kjærnsrød / Skiforeningen, 30.01.2021

Om Trantjern gård

Koselig plass ved vestenden av Mylla som har tatt i mot overnattingsgjester helt fra 1917 og frem til 2005, da Solveig Ødegaard døde etter et langt liv i turfolkets tjeneste.

Høsten 2020 kjøpte Sparebankstiftelsen DNB det tradisjonsrike stedet. Skiforeningen og DNT skal utvikle og drifte det sammen, og vinteren 2021 ble det åpnet et serveringstilbud i helgene her.

Gården er på 44 mål, den har over 300 kvadratmeter boplass og 28 sengeplasser fordelt på ni soverom.

NB: Salgsboden er selvbetjent med varm og kald drikke, samt et lite utvalg sjokolade.

Det er mulig å kjøre bil helt fram via bomvei fra Olimb, evt. opp Svenådalen fra Jevnaker. Trantjern er et flott utgangspunkt for turer sommer som vinter.

Steder i nærheten

Steder Moh Type Område